تاثیر رنگ در بازاریابی و تبلیغات

تاثیر رنگ در بازاریابی و تبلیغات

تاثیر رنگ در بازاریابی و تبلیغات

    • تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۱۵
    • ساعت : ۰۶:۰۰
    • تعداد نظرها : 0
    • تعداد بازدید : ۱۱۲۴
  • این مطلب پسندیدم: ۰
  • انتشار این مطلب:

علم بازاریابی نشان می دهد تمام مصرف کنندگان ( مشتریان ) تحت تاثیر رنگ ها و اشکالی که در بازار وجود دارد قرار می گیرند . مصرف کنندگان هر صنفی نسبت به مصرف کنندگان صنف های دیگر به رنگ ها و اشکال مختلف واکنش متفاوتی نشان می دهند .

لوییس چسکین بنیان گذار موسسه پژوهشی رنگ ها در کتاب خود با نام (( چرا مردم می خرند )) درباره قدرت رنگ ها و اشکال می گوید : (( چه باور داشته باشید و چه نداشته باشید رنگ ها و اشکال مدل شما می تواند باعث رونق یا رکود کسب و کارتان شود . چیزهایی که در ظاهر زیاد مهم به نظر نمی رسند ممکن است از نظر احساسی بار معنایی زیادی داشته باشند . تصاویر و رنگ ها اغلب عامل محرک مهمی هستند )) .

   

(( چند وقت پیش بررسی ای را در مورد نحوه خرید خانم ها در یک فروشگاه پوشاک انجام دادیم . خانم جوانی قصد داشت تا بلوزی را که در چند رنگ مختلف موجود بود ، بخرد . او بلوز آبی را بالا آورد و کنار صورتش روبروی آینه نگه داشت . از آنجا که موهایش بلوند بود ، می دانست که رنگ آبی بسیار برازنده اش است همچنین رنگ قرمز را هم دوست داشت و دستی بر روی بلوز قرمز رنگ کشید اما با خود گفت رنگ آن تند و زننده است . خانم فروشنده به او گفت که این روزها رنگ زرد مد است . خانم جوان مردد بود کدام رنگ را انتخاب کند آیا آن رنگی را که خیلی دوست داشت یا آن رنگی که مد روز بود ؟ اما جالب است بدانید او برای رهایی از این تردید و اجتناب از اینکه در آینده به خاطر انتخاب یکی از آن رنگ ها و عدم انتخاب رنگ دیگر دچار پشیمانی شود ، در نهایت بلوز خاکستری رنگ را انتخاب کرد ، اما چند هفته بعد متوجه شد که اصلا آن رنگ را دوست ندارد و معتقد بود که رنگ آن بی روح است و فقط دو بار آنرا پوشیده بود . بعضی ها رنگی که به آنها می آمد و بعضی رنگ مد روز و بقیه هم رنگ مورد دلخواهشان را انتخاب کرده بودند . ولی تمام خریداران رنگی انتخاب کرده بودند که از لحاظ احساسی آنها را در حالت مطلوبی قرار می داد )) .

   

کمی درباره این پژوهش بیندیشید ! تمام بررسی های روانشناسی صورت گرفته ، فقط برای خرید یک بلوز بوده است . کسب و کار شما همانند آن بلوز در داستان چسکین است . رنگ هایی وجود دارند که برای کار شما بسیار مناسب اند . رنگ هایی هم هستند که برای کارتان بسیار مضرند . رنگی را که برای کسب و کارتان انتخاب می کنید بایستی از لحاظ علمی مورد تایید قرار بگیرد ، سپس آنرا در همه جای مدل خود روی دیوارها ، کف ها ، سقف ، خودروها ، فاکتورها ، لباس های کارمندان تان ، غرفه های نمایشگاهی و تابلوها استفاده کنید . مانند کسب و کار موفق کی اف سی ( KFC ) :

     

مدل مجموعه ای است که محصول یا همان کسب و کارتان را معرفی می کند . اشکال نیز همانند رنگ ها ، در رونق یا رکود کسب و کار تاثیر می گذارند . اشکال بایستی ابتدا از لحاظ علمی مورد تایید قرار گرفته سپس بر روی کارت ویزیت ، تابلو ، لوگو و غرفه های تبلیغاتی شما قرار گیرند . در یک آزمایش چسکین نشان داد که استفاده از شکل مثلث نسبت به زمانی که از شکل دایره استفاده می شود به میزان زیادی فروش را کاهش می دهد ، و یک مخروط نسبت به دو شکل قبلی به میزان قابل توجهی باعث افزایش فروش می شود .

   

آیا متوجه شدید انتخاب یک شکل که شاید در ظاهر زیاد هم مهم به نظر نرسد چقدر بر میزان فروش تاثیر می گذارد ؟ متاسفانه صاحبان مشاغل به این موضوع اهمیت نمی دهند .

شکل تابلو و لوگو شما ، نوع حروف استفاده شده در کارت ویزیت ، همه تاثیر زیادی بر میزان فروش شما دارند ، چه به آن اهمیت بدهید و چه ندهید . مدل اولیه شما همانند بسته بندی غلات ، باید مجموعه ای یکدست باشد با دقت کامل انتخاب شده اند .

با توجه به گفته های بالا  برای طراحی ست اداری و طراحی لوگوی خود با زدن یک کلیک بر روی لینک زیر می توانید همین الان اقدام به طراحی ست اداری و لوگوی  خود نمایید :

طراحی ست اداری

طراحی لوگو

گروه طراحی گرافیک و چاپ آنلاین دیزاینو

 

برچسب ها :

نویسنده :  دیزاینو دیزاینو
  • این مطلب پسندیدم: ۰
  • انتشار این مطلب:

میزان رضایت مندی از این سفارش : از 3 رای ثبت شده

نظرات ثبت شده