عوامل مورد نیاز برای چاپ

عوامل مورد نیاز برای چاپ

عوامل مورد نیاز برای چاپ

    • تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
    • ساعت : ۰۴:۰۰
    • تعداد نظرها : 0
    • تعداد بازدید : ۱۵۰۷
  • این مطلب پسندیدم: ۱
  • انتشار این مطلب:
با سلام به دوستدارن دیزاینو در این مقاله می خواهیم در مورد عواملی که برای چاپ کردن نیاز است با شما صحبت کنیم .   1- فشار  : هر چقدر سطح مورد نظر برای چاپ بزرگ تر باشد ، نیروی بیشتری برای چاپ مورد نیاز است . استفاده از نیروی فشار در دستگاههای چاپ می تواند شکل های متفاوتی داشته باشد . برای مثال ، تکنولوژی جوهر افشان که مورد استفاده در چاپگرهای رومیزی می باشد یکی از روشهای چاپ است .    
2- فرم : فرم کلمه ای انگلیسی به معنی شکل است . فرم به معنی شکل و اطلاعات نسبت به مشخصات ظاهری اشیا به کار می رود . فرم را صرف نظر از نوع مواد مورد استفاده در آن ، از قبیل جنس ، رنگ و ... اشیا به معنی مشخصات ثابت و از پیش تعیین شده در نظر می گیرند . فرم های اداری ، مانند فرم ثبت نام که شکل اطلاعات را از پیش تعیین می کند . همچنین ، وقتی فرم یک لباس را توصیف می کنیم ، نسبت به ابعاد ظاهری آن ، مانند شکل آستین ، تعداد دکمه ، گشادی و یا تنگی آن و غیره اشاره می کنیم ولی جنس لباس و رنگ آن را در شرح فرم نمی آوریم . فرم در چاپ ، وسیله ای است که اطلاعات مورد نظر برای چاپ را به دستگاه چاپ انتقال می دهد .
 
  3- سطح زیر چاپ : سطح زیر چاپ ، یا سطح چاپی ، صفحه ای است که اطلاعات مورد نظر ، توسط دستگاه چاپ ، به روی آن انتقال داده می شود و به صورت محصول چاپی در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد . به همین دلیل کیفیت و هزینه ی تولید آن از اهمیت خاصی برخوردار است . امروزه انواع روشهای مختلف برای چاپ روی مواد مختلف ابداع و اختراع شده است ، تا هزینه تولید کاهش یابد . موادی مانند کاغذ ، پارچه ، شیشه ، فلز پلاستیک ، چوب و .... .
   
4- کاغذ : کاغذ یکی از متداول ترین و مهم ترین موادی است که چاپ روی آن صورت می گیرد . امروزه بیش از 3000 نوع کاغذ مختلف ، برای مصارف گوناگون ، در بازار وجود دارد . ولی در صنعت کاغذ سازی انواع کاغذ را به چهار گروه تقسیم می کنند : (الف ) کاغذ و مقوای گرافیکی ( ب ) انواع مقوای بسته بندی ( ج ) کاغذهای بهداشتی ( د ) کاغذهای صنعتی برای مصارف الکترونیکی .  
  5- مرکب : کیفیت ظاهری یک تولید چاپی در مرحله اول توسط نوع مرکب استفاده شده مشخص می گردد . هر کار چاپی نسبت به کاغذ مورد استفاده ، روش چاپ ، موارد استفاده محصول چاپی و غیره به مرکب مناسب خود نیاز دارد . مناسب بودن یا نبودن مرکب بر اساس خواص مختلف فیزیکی و شیمیایی آن تعیین می شود .
 
  امیدواریم از این مقاله رضایت کامل را داشته باشید .

برچسب ها :

نویسنده :  دیزاینو دیزاینو
  • این مطلب پسندیدم: ۱
  • انتشار این مطلب:

میزان رضایت مندی از این سفارش : از 3 رای ثبت شده

نظرات ثبت شده