تاریخچه و مزایای آیکن

تاریخچه و مزایای آیکن

تاریخچه و مزایای آیکن

    • تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۰۵
    • ساعت : ۱۲:۰۰
    • تعداد نظرها : 0
    • تعداد بازدید : ۱۴۱۲
  • این مطلب پسندیدم: ۱
  • انتشار این مطلب:

آیکن ها تصاویر گرافیکی و عکس های کوچکی هستند که به ما فایل ها ، صفحات وب و فرامین رایانه ای را میفهمانند .

تفاوت بین تصاویر گرافیکی و آیکن ها چیست ؟ تصاویر رایانه ای از نوع Bitmap یا Vector هستند. آنها را می توان با فرمت های مختلفی ذخیره کرد ( BMP, PSD, GIF, JPEG, WMF ). هر کدام از این فرمت ها تنظمیات و ویژگی های متفاوتی نسبت به هم دارند و در کل تصاویر را می توانیم با سایز های مختلف و دلخواه و همین طور با وضوح نمایش های مختلف به کار گیریم.

آیکن ها تفاوت هایی نسبت به تصاویر استاندارد رایانه ای دارند. آیکن ها اکثرا با سایزهای کوچک و ثابت می باشند 16*16 , 32*32 , 48*48 و ... . یک آیکن متشکل شده است از چندین تصویر مجزا که هر کدام از آن تصویر های مجزا دارای سایز و رنگ جداگانه ای هستند. یکی از مهمترین ویژگی آیکن ها توانایی به کار گیری transparent می باشد . این امکان مهم در قرار گرفتن آیکون ها روی دسکتاپ تاثیر به سزایی دارد و ما بعد از قرار گرفتن آیکن ها روی دسکتاپ می بینیم که آیکن مانع دیده شدن بک گراند اصلی ویندوز نمی شود .

ساخت اولین آیکن در سال 1970 بوده است . آیکن ها برای xerox alto اعمال شده بود که یک دستگاه بسیار گران قیمت بود و به بازار گسترده ای نرسیده بود .

xerox star در سال 1981 منتشر شد و به عنوان اولین کامپیوتر مصرفی با استفاده از آیکن ها به عنوان بخشی از رابط منتشر شد آیکن های پوشه و سطل زباله که ما هنوز هم از آنها استفاده می کنیم .

فواید آیکن ها :

پتانسیل ادراک چندزبانه : یعنی هر فردی با هرزبانی میتواند معنای آن را بفهمد و درک کند .

افزایش سرعت تعاملات : اکثرا کاربرها تصاویر را سریعتر از کلمات می بینند . نه تنها تصاویر دیده شده سریعتر به مغر میرسند بلکه شانس بیشتری برای رسیدن به حافظه بلند مدت دارند .

آیکن به معنی کلمه یا نماد گرافیکی هم به کار میرود .

نقطه عطف آیکن زمانی بود که اپل در سال 1991 اولین آیکن های رنگی را ارائه داد . هدف اصلی آیکن توضیح است و به دسته بندی انواع مختلف محتوا کمک می کند .

در حال حاضر هم که آیکن های 3 بعدی بخصوص برای اپلیکیشن ها طرفدارهای زیادی پیدا کرده است . نمونه های زیبایی از آیکن ها را در زیر مشاهده میکنیم .

                گروه طراحی گرافیک آنلاین و چاپ دیزاینو   [su_divider style="dotted" divider_color="#e7e7e7"] [su_button url="http://designoo.ir/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%A2%DB%8C%DA%A9%D9%86/" background="#ef2d81" size="7" radius="20" icon="icon: shopping-cart"]سفارش طراحی آیکن[/su_button]

برچسب ها :

نویسنده :  دیزاینو دیزاینو
  • این مطلب پسندیدم: ۱
  • انتشار این مطلب:

میزان رضایت مندی از این سفارش : از 3 رای ثبت شده

نظرات ثبت شده