چالشهای شغل طراحی گرافیک

چالشهای شغل طراحی گرافیک

چالشهای شغل طراحی گرافیک

    • تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
    • ساعت : ۲۰:۰۰
    • تعداد نظرها : 0
    • تعداد بازدید : ۱۴۲۸
  • این مطلب پسندیدم: ۰
  • انتشار این مطلب:
با سلام به دوستداران دیزاینو
در این مقاله می خواهیم از چالشهای شغل طراحی با شما دوستداران درد و دل کنیم .
در این زمینه کمپینی به نام "من یک طراحم" راه اندازی شده است که چالشهای شغل طراحی گرافیک را مورد نقد  و بررسی قرار می دهند که از نظر فرهنگی و هنری گامی مثبت رو به جلو می باشد . هم اکنون نیز هزاران نفر به عنوان حامی و امضا کننده این کمپین را با برگزاری نشست و بررسی مسائل دقیق تر حمایت می کنند .
مشکل از آنجایی شروع می شود که طراحان در سبب این هستند که ، برای شغل خود یک برنامه منظم داشته باشند ، ولی ارباب رجوعان باعث می شوند ، این نظم آنطور که باید در شغل طراحی گرافیک باشد به هم بریزد و سپس بعد از آن ارباب رجوع حس می کند کم کاری از طراح می باشد و بی خیال طراح و کار خود می شود و در اصل به قول عامیانه مشتری می پرد .
یکی دیگر از آسیب های این شغل طراحی های بیشمار بدون گرفتن دستمزد اولیه برای ارباب رجوعان می باشد که معمولا مشتریان به این عادت کرده اند که طراحی های متعددی سفارش دهند و بعد از پسند طرح مورد نظر دستمزد طراح را واریز کنند ، در حالیکه اگر ارباب رجوعان نمونه کارهای طراح را مشاهده کنند و از آن لذت ببرند ، نیاز به سفارش طرح های متعدد نیست ، که این مسئله برای طراحان امری ناامید کننده می باشد  . چون ارباب رجوع به طراح اطمینان ندارد  و حتی به خودش زحمت نمی دهد نمونه کارهای طراحی آن طراح را مشاهده کند  تا این اطمینان بین ارباب رجوع و طراح جلب شود که مشکلات سفارش طرح های متعدد و واریز هزینه اولیه بعد از طراحی دیگر به وجود نیاید .
اصلی ترین مشکلاتی که ما فقط به دو مورد آن ذکر کرده ایم ، همین موارد هستند . به همین دلیل کسانی که از طراحی گرافیک لذت می برند و می خواهند وارد این رشته بشوند ، باید این را بدانند که با مهم ترین چالش ها روبرو خواهند شد .
متاسفانه در جامعه ما رشته طراحی گرافیک که به نوعی طراحی ارتباطات نیز می توان به آن گفت ، به این دلیل طراحی ارتباطات که زیر مجموعه ارتباطات بصری می باشد ، جدی گرفته نمی شود و عده ی معدودی ارزش این رشته را درک می کنند .
امیدواریم با عضویت و حمایت طراحان گرافیک از کمپین "من یک طراحم "مشکلات طراحان عزیز به حداقل برسد ، تا ما طراحان بتوانیم با کیفیت های جهانی در خدمت مردم عزیزمان باشیم .
گروه طراحی گرافیک آنلاین و چاپ دیزاینو

برچسب ها :

نویسنده :  دیزاینو دیزاینو
  • این مطلب پسندیدم: ۰
  • انتشار این مطلب:

میزان رضایت مندی از این سفارش : از 3 رای ثبت شده

نظرات ثبت شده